Dystrybucja spożywcza a marki produktów - czy producent jest ważny?
Szacuje się, że przeciętny klient odwiedzający sklep spożywczy swojego wyboru dokonuje na bazie wizualnych preferencji, sięgając po taki produkt, który wydaje mu się znajomy, a skutkiem czego zaufany. Jest to zazwyczaj zupełnie podświadome zachowanie, gdyż z reguły nie ma wyraźnych przesłanek, dlaczego artykuły spożywcze pochodzące od marki A byłby lepsze od produktów marki B. Nie można jednak go bagatelizować, a szczególnie nie przy wybieraniu standardowej oferty dla swojego sklepu.
Jaka hurtowna spisze się najlepiej - dystrybucja spożywcza w pigułce
Rozsądny sprzedawca, który chce zapewnić swojej działalności optymalne warunki do pozyskiwania klientów, zawsze musi upewnić się, że jego umowy handlowe wiążą się z dostawą pożądanych produktów. Dobra hurtownia to taka, która operuje terminowo, a dostarczane przez nią towary są świeże i prawidłowo przechowywane.
Bardziej istotna jest jednak kwestia tego, jak szeroki jest zakres asortymentu danej hurtowni. Nie jest tajemnicą, że konsumenci kochają wybór - nawet jeśli dane produkty różnią się zaledwie samą etykietą. Im szerszy wybór na sklepowych półkach, tym większe zadowolenie kupujących, zaleca się więc wprowadzenie jak najbardziej zróżnicowanej i interesującej oferty.
Najważniejsze produkty - co wprowadzić na do swojego sklepu?
Aby skomponować zbalansowaną ofertę, sprzedawca powinien zaplanować swoją bazę standardowych produktów, lecz jednocześnie otworzyć się na innowacje i limitowane artykuły, które przyciągną nowych klientów, którzy poszukują bardziej egzotycznych smaków. Wszystko to dostarczyć może jedna dystrybucja spożywcza - wystarczy wiedzieć, do jakiej firmy się zwrócić. Warto także już wcześniej dopracować plan sprzedaży, uwzględniając przy tym trendy na rynku, sezon, a także zmienne ceny poszczególnych towarów. Jest to dość skomplikowane przedsięwzięcie, lecz z odpowiednim przygotowaniem, nie powinno ono stanowić większego wyzwania.