UWAGA! Ta strona używa plików cookie i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, dostosowywania stron do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że pliki cookie będą zapisywane w pamięci urzadzenia. W każdym momencie można zmienić te ustawienia. Szczegóły w: Polityka prywatności
[Zamknij]

Dzisiaj jest: czwartek, 2 maja 2024

SokołówPodlaski24 » Wiadomości » Matematycy z I Liceum na wykładzie UwB (zdjęcia)

Matematycy z I Liceum na wykładzie UwB (zdjęcia)

10 listopada 2015, 15:48, Starostwo Powiatowe w Sokołowie Podlaskim, red. Agnieszka Pleńska

Uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej Curie w Sokołowie Podlaskim 5. i 6. listopada uczestniczyli w wycieczce podlaskim szlakiem.

Głównym celem podróży klas o profilu matematycznym był wykład inaugurujący współpracę miedzy nasza szkołą a Wydziałem Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Białostockiego. Młodzież z klas: Ia, IIf i IIIa wyjechała pod opieką Urszuli Kołodziejczuk, Doroty Bartnik i Walentego Walencieja.

Uczniowie zdali relację z wyjazdu:

"W czwartek rano wszyscy punktualnie zebraliśmy się przed budynkiem szkoły, by autokarem wyruszyć do Tykocina - pierwszego punktu na trasie wycieczki. Miasteczko to nie bez powodu nazywane jest Wrotami Podlasia i perłą architektury baroku. Zwiedzanie zaczęliśmy od muzeum, którego siedzibą są budynki pozostałe po miejscowej gminie żydowskiej. Obejrzeliśmy Wielką Synagogę, Wielki Bejt Midrasz oraz cmentarz żydowski, mogliśmy także spróbować tradycyjnych dań kuchni żydowskiej. Następnie udaliśmy się do pięknego kościoła pw. Świętej Trójcy i na rynek. To w tej miejscowości kręcony był film "U Pana Boga za piecem" i jego kolejne części, "Biała Sukienka" z Pawłem Małaszyńskim, a ostatnio film o Tadeuszu Kantorze z Borysem Szycem.

Później przejechaliśmy do Supraśla, gdzie przewodnik pokazał nam Monaster Zwiastowania Przenajświętszej Bogurodzicy i św. Apostoła Jana Teologa - jeden z pięciu prawosławnych klasztorów męskich w Polsce i Muzeum Ikon. Dowiedzieliśmy się jak wygląda proces powstawania ikon i poznaliśmy ich symbolikę.

Przeszliśmy się również uliczkami Supraśla. Podczas spaceru mogliśmy podziwiać kościół Św. Trójcy, kościół NMP Królowej Polski, domy tkaczy, pałac Bucholtzów czy dom Kleina. Po tak obfitym w atrakcje turystyczne dniu udaliśmy się do miejsca zakwaterowania na ciepłą obiadokolację.

Piątek spędziliśmy w Białymstoku. Na początku spotkaliśmy się z przedstawicielami Uniwersytetu i obejrzeliśmy teren bardzo nowoczesnej uczelni. Wzięliśmy udział w wykładzie dr Anny Rybak - "Czytaj Szekspira i ucz się dowodzenia twierdzeń". Wykład dotykał geometrii na płaszczyźnie, geometrii na powierzchni kuli i logiki.

Następnie zwiedziliśmy miasto: katedrę, Sobór Prawosławny św. Mikołaja, Rynek Kościuszki, Skwer Esperanto, Pałac i Ogrody Branickich.

Tereny Podlasia to prawdziwa mieszanka kultur, religii. Pomimo zimna jesteśmy szczęśliwi, że mogliśmy podziwiać wszystkie te piękne miejsca oraz zobaczyć, jak wygląda nauka na Uniwersytecie w Białymstoku.

Jak każda wycieczka, te dwa dni były również wspaniałą okazją do integracji, do spędzenia razem kilku chwil i odpoczynku od codziennych obowiązków szkolnych i domowych. Uzupełniliśmy siły, nabraliśmy energii do dalszej pracy w roku szkolnym. Z uśmiechem na twarzy będziemy wspominać ten wyjazd".