Od października jednolity system zbierania odpadów, także dla firm
Od 1 października wszystkie nieruchomości na terenie Sokołowa Podlaskiego zostaną objęte jednolitym systemem zbierania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, w tym także przedsiębiorstwa, urzędy, instytucje oraz placówki oświatowe i medyczne.
Od tego dnia wszystkie nieruchomości na terenie Miasta Sokołów Podlaski zostaną objęte jednolitym systemem zbierania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, w tym także przedsiębiorstwa, urzędy, instytucje oraz placówki oświatowe i medyczne. W związku z powyższym właściciele nieruchomości, na których funkcjonują firmy, urzędy i instytucje mają obowiązek złożyć do Burmistrza Miasta Sokołów Podlaski deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w której określą ilość i rodzaj wytwarzanych odpadów komunalnych oraz wyliczą miesięczną opłatę za odbieranie odpadów.
Szczegółowych informacji, a także pomocy w prawidłowym wypełnieniu deklaracji udzielają pracownicy Urzędu w pokoju nr 40 oraz pod numerem telefonu 25 781 75 56, w godzinach 8:00 - 16:00. Druki deklaracji pobrać można poniżej lub w siedzibie Urzędu Miasta.
W przypadku niezłożenia deklaracji, zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, burmistrz miasta ma obowiązek określić wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami dla danej nieruchomości, biorąc pod uwagę uzasadnione szacunki, w tym średnią ilość odpadów powstających na nieruchomościach o podobnym charakterze.