UWAGA! Ta strona używa plików cookie i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, dostosowywania stron do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że pliki cookie będą zapisywane w pamięci urzadzenia. W każdym momencie można zmienić te ustawienia. Szczegóły w: Polityka prywatności
[Zamknij]

Dzisiaj jest: niedziela, 22 czerwca 2025

SokołówPodlaski24 » Wiadomości » Rusza kampania społeczna "Nie (przy)dzwoń za kierownicą" (wideo)

Rusza kampania społeczna "Nie (przy)dzwoń za kierownicą" (wideo)

23 kwietnia 2015, 14:21, KGP, red. Agnieszka Pleńska

Już prawie co czwarty wypadek drogowy jest skutkiem korzystania z telefonów komórkowych w czasie jazdy. Rosnąca skala tego niebezpiecznego zjawiska to sygnał do wprowadzenia dla kierowców działań motywujących do zmiany złych drogowych nawyków.


Dziś na stacji paliw LOTOS w Brwinowie odbyła się konferencja prasowa promująca projekt "Nie [przy]dzwoń za kierownicą", którego celem jest zwrócenie uwagi na problem używania telefonów komórkowych przez kierowców podczas jazdy.

- Mam nadzieję, że akcja dotrze do jak najszerszego grona odbiorców, a przede wszystkim do zawodowych kierowców, którzy znaczną część swojego czasu spędzają za kierownicą. Z badań wynika, że zaledwie 24% uczestników ruchu korzysta z zestawów głośnomówiących, natomiast aż 65% ankietowanych kierowców przyznaje, że korzysta z telefonów komórkowych w czasie jazdy. To zatrważające statystki. Dlatego też, poprzez tego typu akcje chcemy zmieniać świadomość kierowców i ich poczucie odpowiedzialności za kierownicą - mówi Mariusz Sokołowski, rzecznik prasowy Komendanta Głównego Policji.

Z badań wynika, że ponad 47 % ankietowanych kierowców rozmawia przez telefon w czasie jazdy i aż 65% czyta oraz pisze wiadomości tekstowe. Takie zachowania aż czterokrotnie zwiększają ryzyko wypadków. Jednak mimo to, liczba kierowców łamiących prawo w tym zakresie rośnie. Korzystanie z telefonów komórkowych podczas prowadzenia auta w zdecydowanym stopniu obniża koncentrację i tym samym utrudnia bezpieczne poruszanie się po drodze, co grozi nie tylko prowadzącemu auto oraz pasażerom, ale również innym uczestnikom ruchu drogowego. Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że samo zerknięcie na ekran telefonu - chociażby po to by sprawdzić, kto dzwoni - zajmuje kierowcy średnio 5 sekund. Przez ten czas, jadąc z prędkością 80 km/h, pokonuje on odcinek drogi równy boisku piłkarskiemu.

W konferencji prasowej promującej akcję uczestniczyli: Emil Żak (pomysłodawca projektu, CEO & Co-Founder, Ecologic), Stanisław Szymanik (ordynator oddziału ortopedii i traumatologii, Szpital św. Rafała w Krakowie), Jarosław Baran (7-krotny Rajdowy Mistrz Polski - pilot Kajetana Kajetanowicza), Marcin Zachowicz (dyrektor biura prasowego, rzecznik prasowy Grupy LOTOS), Tomasz Suski (widecyrektor likwidacji szkód Liberty Ubezpieczenia), Michał Iwanek (prezes zarządu Corpoflota), Anna Wiśniewska (kierownik działu rozwoju biznesu, LeasePlan Polska), Kevin Aiston (prezenter radiowy i telewizyjny; dowódca sekcji i członek zarządu Ochotniczej Straży Pożarnej w Radzyminie).

Patronat honorowy nad akcją "Nie (przy)dzwoń za kierownicą" objęła Komenda Główna Policji. Partnerami projektu zostały Grupa LOTOS, Scanmed Multimedis, Corpoflota, LeasePlan oraz Liberty Ubezpieczenia.

Organizatorzy zapraszają do odwiedzenia strony internetowej kampanii: www.bezkomorki.pl, gdzie można znaleźć praktyczne wskazówki jak skutecznie zmienić przyzwyczajenia drogowe. Zachęcają też do śledzenia akcji na profilach na Facebooku: https://www.facebook.com/akcjabezkomorki?_rdr i Instagramie: https://instagram.com/bezkomorki/.







źródło zdj. KGP
  

Czytaj również

Photo

Breloki reklamowe - mały gadżet o wielkim potencjale marketingowym

17 lutego 2025, 13:54

Czy można promować firmę za pomocą drobnych, codziennych przedmiotów? Oczywiście! Breloki reklamowe to jedne z najprostszych, a zarazem najbardziej skutecznych gadżetów promocyjnych. Dlaczego? Ponieważ są praktyczne, małe i zawsze pod ręką.

Photo

Zmiana szamba na oczyszczalnię - czy potrzebne jest pozwolenie?

1 sierpnia 2024, 14:51

Przydomowe oczyszczalnie ścieków od wielu już lat wypierają z rynku tradycyjne szamba, stając się najlepszą alternatywą dla powszechnej sieci wodno-kanalizacyjnej. Właściciele nieruchomości, którzy posiadają jeszcze zbiorniki bezodpływowe, myślą o tym, czy mogliby zamienić je właśnie na oczyszczalnie. Jak podejść do tego tematu, aby wszystko przebiegło zgodnie z prawem? Wyjaśniamy! Gospodarka ściekowa to jeden z ważniejszych elementów całego systemu, dlatego ustawodawca wprowadził na tej płaszczyźnie szereg uregulowań, które dotyczą m.in. właścicieli domów jednorodzinnych, ale nie tylko. Każdy z nich ma obowiązek przyłączenia nieruchomości do kanalizacji, a jeśli nie ma takiej możliwości, należy znaleźć alternatywne rozwiązanie.

Photo

Kosmetyki samochodowe - na co zwrócić uwagę przy wyborze?

1 lipca 2024, 06:17

Każdy właściciel samochodu pragnie, aby jego pojazd wyglądał jak najlepiej. Dlatego coraz większą popularnością cieszą się kosmetyki samochodowe. Mimo że rynek oferuje szeroki wybór produktów, nie każdy wie, na co zwrócić uwagę przy ich wyborze. W tym artykule dokładnie przeanalizujemy, jakie kosmetyki są dostępne, jakie mają właściwości oraz jak wybrać te najodpowiedniejsze. Znalezienie dobrej jakości kosmetyków może znacznie zwiększyć komfort użytkowania pojazdu i przedłużyć jego żywotność.