UWAGA! Ta strona używa plików cookie i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, dostosowywania stron do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że pliki cookie będą zapisywane w pamięci urzadzenia. W każdym momencie można zmienić te ustawienia. Szczegóły w: Polityka prywatności
[Zamknij]

Dzisiaj jest: niedziela, 22 czerwca 2025

SokołówPodlaski24 » Wiadomości » Ruszyła kampania "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu"

Ruszyła kampania "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu"

15 lipca 2015, 14:37, KWP Radom, red. A. Pleńska

Choć policyjne statystyki wskazują na malejącą liczbę osób prowadzących pod wpływem alkoholu oraz wypadków przez nich spowodowanych, wciąż istnieje przestrzeń do poprawy.

Wielkoformatowe murale promujące trzeźwość za kierownicą i przypominające o odpowiedzialności jaka spoczywa na osobach kierujących pojazdami, pojawiły się w Warszawie, Poznaniu, Gdyni oraz Lublinie w ramach drugiej edycji kampanii "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu". Akcji, prowadzonej przez Komendę Główną Policji we współpracy ze Związkiem Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie patronuje Ministerstwo Gospodarki. Swoje poparcie dla inicjatywy wyraziło już ponad 50 instytucji i organizacji z całej Polski.

Inaugurację nowej odsłony kampanii prowadzonej przez Komendę Główną Policji oraz ZPPP Browary Polskie zaplanowano na 6-7 lipca br. podczas briefingów prasowych zaplanowanych w Gdańsku, Lublinie, Poznaniu i w Warszawie.

Ponad 400 m2 powierzchni w pobliżu najbardziej ruchliwych punktów Warszawy, Poznania, Gdyni i Lublina - tyle łącznie zajmują murale zaprojektowane i wykonane przez Europejską Fundację Kultury Miejskiej w ramach kolejnej odsłony kampanii "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu". Jej celem, podobnie jak w roku ubiegłym, jest promowanie wśród kierowców trzeźwości za kółkiem.

Choć policyjne statystyki wskazują na malejącą liczbę osób prowadzących pod wpływem alkoholu oraz wypadków przez nich spowodowanych, wciąż istnieje przestrzeń do poprawy. Dotyczy to m.in. biernej postawy osób bliskich i współpasażerów, którzy nie reagując w sytuacji, gdy nietrzeźwy wsiada za kierownicę, wyrażają przyzwolenie na jazdę na "podwójnym gazie". Tym samym stają się współodpowiedzialni za zagrożenie, jakie dla bezpieczeństwa na drodze stanowi pijany kierowca.

Odpowiedzialność, bezpieczeństwo, trzeźwość - na tych trzech hasłach opiera się ogólnopolska kampania muralowa w ramach inicjatywy "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu". Nie bez powodu organizatorzy akcji jako środek przekazu wybrali wielkoformatowe realizacje malarskie w przestrzeni miejskiej. Z ich pomocą mają nadzieję zwrócić uwagę szerokiej grupy odbiorców na niezwykle istotną kwestię, jaką jest bezpieczeństwo na drodze i nierozerwalnie z nim związane zachowanie trzeźwości za kółkiem. Nietypowa dla murali stylistyka retro, nawiązująca do czołówek prasy z lat 50., przyciąga wzrok, a skala prac przekłada się na ich siłę oddziaływania. Nieprzypadkowe jest również ich usytuowanie - pod realizacje zostały wybrane ściany zlokalizowane w pobliżu skrzyżowań o dużym natężeniu ruchu oraz w bezpośrednim sąsiedztwie głównych szlaków komunikacyjnych, które codziennie mijają setki kierowców oraz pieszych.

Kampania startuje u progu sezonu urlopowego, czyli w okresie szczególnie trudnym dla użytkowników dróg ze względu na większe niż zazwyczaj natężenie ruchu związane z wakacyjnymi wyjazdami. - Jak co roku o tej porze apelujemy do kierowców o bezpieczną jazdę: zdjęcie nogi z gazu, rozwagę i trzeźwość. Czujność powinni zachować także pasażerowie i nie wsiadać do pojazdu, gdy kierujący znajduje się pod wpływem alkoholu - przypomina mł. insp. Anna Kuźnia, Zastępca Dyrektora Biura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

Przed wyruszeniem w podróż warto dołożyć starań, aby dotrzeć na miejsce szczęśliwie. - Wakacje to czas odpoczynku, ale nie powinny być czasem wolnym od odpowiedzialności - mówi Danuta Gut, Dyrektor Biura Zarządu Związku Browary Polskie. - Pamiętajmy, że wybierając się na urlop, odpowiadamy za bezpieczeństwo nie tylko własne, ale również bliskich i przyjaciół podróżujących z nami. Przekaz ten doskonale ilustrują murale, które powstały w ramach tegorocznej edycji akcji "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu". Każda z prezentowanych na nich scen - powrót z letniego wypoczynku, rowerowa wyprawa miejska, przejażdżka z przyjaciółmi i rodzinne podróżowanie - jest manifestem odpowiedzialnej - trzeźwej jazdy. Wpleciony w projekt znak przekreślonych kluczyków przypomina, że niezależnie od sytuacji możemy być ambasadorami odpowiedzialnej postawy. Hasło "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" jest wyrazem troski o bezpieczeństwo zarówno własne, naszych pasażerów, jak i innych użytkowników dróg - dodaje Dyrektor Gut.

W inauguracji, która odbyła się przy ul. Waryńskiego w pobliżu stacji Metro Politechnika w Warszawie, gdzie na ścianie jednego z budynków pojawił się wielkoformatowy mural promujący trzeźwość za kierownicą wzięli udział: pani Danuta Gut Dyrektor Biura Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie, młodszy inspektor Marek Konkolewski z Biura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji oraz Rzecznik Prasowy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego dr inż. Alvin Gajadhur, który powiedział, że kampania skierowana jest również do kierowców autobusów i samochodów ciężarowych.

W ramach akcji organizatorzy zachęcają do umieszczenia naklejki "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" na tylnej szybie samochodu. W inicjatywę już w ubiegłym roku zaangażowali się funkcjonariusze Policji, którzy podczas kontroli drogowych przekazywali naklejki odpowiedzialnym - trzeźwym kierowcom.




źródło zdj. KWP Radom
  

Czytaj również

Photo

Breloki reklamowe - mały gadżet o wielkim potencjale marketingowym

17 lutego 2025, 13:54

Czy można promować firmę za pomocą drobnych, codziennych przedmiotów? Oczywiście! Breloki reklamowe to jedne z najprostszych, a zarazem najbardziej skutecznych gadżetów promocyjnych. Dlaczego? Ponieważ są praktyczne, małe i zawsze pod ręką.

Photo

Zmiana szamba na oczyszczalnię - czy potrzebne jest pozwolenie?

1 sierpnia 2024, 14:51

Przydomowe oczyszczalnie ścieków od wielu już lat wypierają z rynku tradycyjne szamba, stając się najlepszą alternatywą dla powszechnej sieci wodno-kanalizacyjnej. Właściciele nieruchomości, którzy posiadają jeszcze zbiorniki bezodpływowe, myślą o tym, czy mogliby zamienić je właśnie na oczyszczalnie. Jak podejść do tego tematu, aby wszystko przebiegło zgodnie z prawem? Wyjaśniamy! Gospodarka ściekowa to jeden z ważniejszych elementów całego systemu, dlatego ustawodawca wprowadził na tej płaszczyźnie szereg uregulowań, które dotyczą m.in. właścicieli domów jednorodzinnych, ale nie tylko. Każdy z nich ma obowiązek przyłączenia nieruchomości do kanalizacji, a jeśli nie ma takiej możliwości, należy znaleźć alternatywne rozwiązanie.

Photo

Kosmetyki samochodowe - na co zwrócić uwagę przy wyborze?

1 lipca 2024, 06:17

Każdy właściciel samochodu pragnie, aby jego pojazd wyglądał jak najlepiej. Dlatego coraz większą popularnością cieszą się kosmetyki samochodowe. Mimo że rynek oferuje szeroki wybór produktów, nie każdy wie, na co zwrócić uwagę przy ich wyborze. W tym artykule dokładnie przeanalizujemy, jakie kosmetyki są dostępne, jakie mają właściwości oraz jak wybrać te najodpowiedniejsze. Znalezienie dobrej jakości kosmetyków może znacznie zwiększyć komfort użytkowania pojazdu i przedłużyć jego żywotność.